Silvermedalj i kundnöjdhet
Vi firar en andraplats bland bostadsutvecklare när årets nöjdaste bostadskunder presenteras av Prognoscentret. Inte nog med det - i kategorin ”Bästa projekt” finns två av våra bostadsprojekt bland topp tio!
I årets branschmätning från Prognoscenter över nöjdast bostadskunder i Sverige tar vi hem en andraplats med ett NKI (Nöjd Kund Index) på 79. Vi lyckas också ta oss in på tio-i-topplistan för bostadsprojekt, och det två gånger om. Skrea gårdar i Falkenberg hamnar på en fjärdeplats med ett NKI på 86 och på en nionde plats kommer Rosenapeln i Varberg med ett NKI på 84.
- Vi är väldigt glada och stolta över den här utmärkelsen. Det är en laginsats och ett kvitto på det engagemang vi lägger ner i alla våra projekt. Vi är på rätt väg och det här motiverar oss starkt till att fortsätta att jobba med förbättringar för ökad kundnöjdhet, förklarar Lisa Nord Svahn marknadschef på Derome Bostad.
Ökar inom samtliga områden
På en skakig bostadsmarknad har vi under 2023 lyckats öka vårt NKI på undersökningens samtliga tre mätpunkter, samtidigt som branschens snitt sjunker. Det förklarar Lisa Nord Svahn genom en ökad satsning på trygghet.
- Vi har jobbat hårt det senaste året för att utveckla våra processer och rutiner för kundkontakt och återkoppling. Insatser som skapar trygghet. Vi upplever att det har varit extra viktigt för våra kunder när bostadsmarknaden känts osäker och skakig. Det känns riktigt bra att jobbet ger resultat, våra kunder uppskattar det vi gör.
Förstaplatsen bland bostadsutvecklare tog Besqab med ett NKI-värde på 81. Stort grattis!
Om Prognoscenters branschmätningar:
Prognoscentrets NKI-undersökning har genomförts i samarbete med branschens aktörer och bygger på cirka 12 000 svar från köpare av nyproducerade bostäder och småhus under 2023. Undersökningen omfattar cirka 65 företag. Prognoscentrets branschmätning följer allmän praxis inom nöjdhetsmätningar och resultaten är därmed jämförbara med NKI-värden från t.ex. Svenskt Kvalitetsindex.
NKI är en sammanvägning av tre frågor som besvaras på en tio-gradig skala. Resultatet omräknas till ett index mellan 0 och 100. Värden mellan 65 och 75 innebär medelgod kundnöjdhet.
Vi är så stolta. Det är en laginsats och ett kvitto på det engagemang vi lägger ner i alla våra projekt